Træningsråd fra The Cycling Club

Uge 41 og 42 

Niveau: Let øvede

Mandag, onsdag, fredag og lørdag: fri eller core og styrkeøvelser ca. 15 minutter.

—–

Tirsdag: Nyd en god tur uden intervaller, kør et par skilte spurter. i alt 90 minutter.

—–

Torsdag: Efter en god opvarmning køres 1x (20 min AT ) resten er hygge.  i alt 90 minutter.

—–

Søndag: Find en god bager 90 minutter væk og køb dig en kage spis den og hjem igen. 180 min ialt

 

 

 

Niveau: Øvede

 

Mandag, onsdag og fredag: fri eller core og styrkeøvelser ca. 15 minutter.

—–

Tirsdag: Nyd en god tur uden intervaller, kør et par skilte spurter i alt 120 min.

—–

Torsdag: Efter en god opvarmning køres 1x (20 min AT ) resten er hygge.  i alt 120 minutter.

—–

Lørdag: kør en god opvarmning, herefter køres progressivt fra tempo til all out i løbet af 20 minutter. Resten er lavt tempo resten af turen. 120 min.

—–

Søndag: Find en god bager 120 minutter væk og køb dig en kage spis den og hjem igen. 240 min ialt

PULSZONER.

ZONEEFFEKT% AF MAX puls reserven
Max.Maksimal iltoptagelse93-100 %
AT. TræningIntensiv aerob udholdenhed87-92 %
TempoAerob udholdenhed80-86 %
UdholdenhedGrundtræning70-80 %
RestitutionOp-/nedvarmning aktive pauser>70 %

WATTZONER.

Zone.funktion% af FTP,  AT. Zonen
RestitutionOp og nedvarmning<55%
UdholdenhedGrundtræning56-75
TempoAerob udholdenhed76-90
Laktat threshold (AT. zonen).Intensiv aerob udholdenhed91-105
Vo2maxMaksimal Iltoptagelse106-120
Anarob kapasitetMaksimal Iltoptagelse/ neuro muskulærpower121-150
Neuromuskulær powerNeuromuskulær powerN/A